Miksi Uutisklubi luotiin?
Monilla yrittäjillä on kivikova ammattitaito omalla alallaan, mutta harvalla on riittäviä keinoja tai edes aikaa tuoda osaamistaan esiin digitaalisessa muodossa, vaikka se on käytännössä jo välttämätöntä. PK-sektorin yrittäjiltä puuttuu toisaalta myös julkinen kanava, jossa voi esittäytyä laajalle lukijakunnalle kerralla ja jota voi hyödyntää markkinoinnissa tehokkaammin kuin vaikkapa omaa verkkosivustoa. Verkkosivuston löytää useimmiten vain kyseisestä asiasta juuri sillä hetkellä kiinnostunut taho ja sekin tapahtuu vain, jos sähköisestä löydettävyydestä maksaa jatkuvasti ulkomaisille toimijoille. Uutisklubi tarjoaa vaihtoehtoisen kanavan näkyä.
Oma taustamme on yrittäjyydessä jo yli 20 vuoden ajalta (graafinen ala, Käyntikorttipalvelu; Helsinki), joten tilannetta on tullut seurattua pidemmän aikaa.
Uutisklubin käynnistämisvaiheessa syyskesällä 2017 meitä kiritti vahvasti Jätkäsaaren Vihreistä vihrein -viherrakennusprojekti, joka oli Pohjoismaiden suurin tämän tyyppinen kohde. Viherrakentaja (Työyhteenliittymä Vihreistä vihrein Koiviston Vihertyö Oy ja Vihermali Oy) tarvitsi dokumentoijaa ainutlaatuiselle projektilleen, eikä urakoitsijalla itsellään ollut siihen aikaa keskityttymistä vaativan työnsä eli innovatiivisen kohteensa viherrakentamisen ohella.
Otimme hoitaaksemme dokumentoinnin ja valokuvaamisen ja kirjoitimme alusta loppuun työn eri vaiheista sekä kohteessa käytettävistä erikoismateriaaleista. Seurasimme kuukausia reaaliajassa työn edistymistä. Artikkelikokonaisuudesta tuli laajempi kuin olimme alunperin arvanneetkaan ja projektiseuranta on herättänyt kiinnostusta sekä Suomessa että maamme rajojen ulkopuolella. Projekti on saanut myös palkintoja.
Erityisesti yritysten tarpeeseen
Jo tämä projekti sekä eri asiakkaidemme kanssa käydyt keskustelut vakuuttivat, että digitaalisen tiedonvälityksen pyörteissä kaivataan julkaisua, joka toisi kohtuullisin kustannuksin PK-sektorin yrityksiä esiin ulkopuolisen julkaisijan toimesta, joten Uutisklubin pohja oli sillä sinetöity. Nyt yritys kuin yritys voi päästä kertomaan toiminnastaan, tuotteistaan ja innovaatioistaan kasvavalle lukijamäärällemme eli käyttää Uutisklubia tiedotusalustanaan.
Jatkossa julkaisemme tarvittaessa myös englanninkielisiä artikkelikäännöksiä yrityksille, jotka kokevat sen hyödyttävän toimintaansa. Tähän käyttöön olemme rekisteröineet verkko-osoitteen newsclub.fi, johon ulkomaalaiset asiakkaat voi ohjata.
Verkon ja painetun julkaisun parhaat puolet
Vaikka julkaisumme toimiikin verkkoalustalla, pyrimme graafisen alan ihmisinä soveltamaan painetun lehden toimintatapoja niin uutisoinnissa kuin ilmoittamisessakin. Mielestämme tämä on reilu, läpinäkyvä ja selkeä toimintatapa.
Voimme yhdistää painettujen lehtien hyviksi havaitut vuosisataiset käytännöt netin joustavuuteen ja nopeuteen ja samalla välttää netin varjopuolia. Meillä lukijat artikkelillesi tai ilmoituksesi tulevat pitkän näkyvyysajan ansiosta. Säilytät aina näkyvyytesi meillä muita medioita pidempään, yleensä ainakin neljännesvuoden ajan. Jos artikkeli on suosittu, jatkamme sen julkaisua jo tästä syystä ja olemme sitä mieltä, että kustannetunkin jutun tulee tarjota lukijoille kunnon tietoa, josta heille on hyötyä laajemminkin.
Ei klikkimaksuja
Hinnoittelussamme ei ole vaikeatulkintaisia klikkimaksuja, joita ei voi ennalta arvioida. Artikkelin tai mainoksen veloitus on kertaluonteinen aivan samalla tavalla kuin painetuissakin materiaaleissa. Tämä on ollut selkeästi asia, jota on toivottu ja johon näin ollen päädyimme alusta asti.
Myös muuta yrittäjyyteen liittyvää sisältöä
Teemme Uutisklubiin laaja-alaisesti myös muita yrittäjyyteen liittyviä artikkeleita sekä monenlaisia vapaa-ajan juttuja pyrkimyksenä saavuttaa alati laajeneva lukijakunta. Aihepiirit, joista olemme kirjoittaneet lehteemme, tuntuvat kiinnostavan ihmisiä. Se puolestaan tarkoittaa, että lukijat löytävät myös teidät ja yrityksestänne kertovat asiat. Vuoden 2018 alusta vuoden loppuun sivustollamme ollut jo yli 450.500 katselukertaa ja kasvu jatkuu. Yli 14 % kävijöistä on viettänyt kerrallaan jopa toista tuntia sivustomme parissa.
Yrittäjän näkökulma
Monissa keskusteluissa on toivottu jonkun nostavan asioita esiin yrittäjän näkökulmasta. Suomalaisessa yrittäjyydessä on paljon tekijöitä, jotka saavat esimerkiksi nuoren vakavasti punnitsemaan yrityksen perustamisen mielekkyyttä tai edes perheyrityksen jatkamista. Se on vahinko, sillä me tarvitsemme heidän tuoretta koulutustaan ja intoaan ja sitä, että nuori ylipäätään pysyisi Suomessa. Yrittäjämyönteinen ilmapiiri on monin tavoin välttämättömyys yhteiskunnassamme.
Muina aiheina mm. autot ja liikenne
Yrittäjiä ja muitakin tiellä liikkujia suuresti kiinnostavia aihealueita ovat luonnollisestikin liikenne ja tiestö, koska tavaroiden on voitava liikkua vaivattomasti ja pysäköinnin ja lastauksen on sujuttava, jotta kuljetuskustannukset säilyvät inhimillisinä eikä työaikaa kulu hukkaan.
Aihe on meillä käsittelyssä mahdollisimman monipuolisesti, silti kieli poskessa, koska liikenne- ja tienpitokiemuroissa ei aina muutenkaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Huumoria kehiin…
Koska elämä ei ole pelkkää työntekoa…
Yrittäjillä ei juuri ole vapaa-ajan ongelmia, koska harvoin on sitä vapaa-aikaakaan, eikö se näin mene?
Mutta koska elämä on muutakin kuin työtä, julkaisussamme on vapaa-aikaan liittyviä kirjoituksia esim. matkailusta (niissä huomioimme myös kustannuspuolta ja annamme vinkkejä). Myös musiikki tuntuu kiinnostavan lukijoitamme, mistä syystä nostamme esiin uutuuslevyjä.
Julkaisumme pakinoiden ja sarjakuvien parissa voit heittää viihteelle poistumatta työpaikalta tai koneen äärestä.
Ja kaikkien iloksi julkaisussamme ei törmätä tyhjänpäiväiseen klikkijournalismiin, koska klikit eivät ole meillä mainosten tai yritysartikkelien veloitusperusteena.
Kiinnostavia tapahtumia
Suomessa sattuu ja tapahtuu, joten jos jokin tilaisuus on erityisen kiinnostava, pyrimme kirjoittamaan siitä mahdollisuuksien mukaan.
Jos olet järjestämässä kiinnostavan yritys- tms. tapahtuman, johon haluat kustannustehokkaan dokumentoijan, voimme tulla ikuistamaan yritystilaisuutesi omien aikataulujemme sen salliessa.
Mitä tarjoamme
– Tarjoamme nopeasti kasvavan ja kehittyvän julkaisuympäristön.
– Hinnoittelumme on selkeä, eikä ennalta-arvaamattomia tai muitakaan klikkimaksuja harrasteta.
– Lupaamme, ettei yritystäsi koskevaa artikkelia pätkäistä ulkopuolisilla mainosbannereilla.
– Kirjoitamme artikkelin toimituksessamme osittain antamiesi tietojen pohjalta ja osittain
ulkopuolisesta vinkkelistä ja yleensä myös kuvaamme artikkelin valokuvat.
Tietoturva
Pidämme tietoturvan tasosta huolta ja bitit ovat meillä kohdallaan sinun tietoturvasi varmistamiseksi. Turvallisuus ja tietosuoja ovat meillä ykkösasia ja teemme hyväksesi mm. seuraavaa:
– Käytämme kotimaista palveluntarjoajaa.
– Uutisklubi ei vakoile käyttäjiään eikä jaa heistä tietoja kolmansille osapuolille.
– Käytämme vain pakollisia teknisiä evästeitä, jotta sivustolla liikkuminen on lukijalle joustavaa. Emme kerää sinusta mitään tietoja.
-Emme käytä tungettelevaa kohdennettua markkinointia. Ilmoituksesi ja artikkelisi on luettavissa vain täällä.
Jos linkitämme jonnekin, sovimme aina siitä kanssasi etukäteen.
Miten voit tulla mukaan esittäytymään
– sivupalkin mainoksella tai etusivun alaosan pyörivässä palkissa, hinta alk. 350,- (+ alv)
– tuote-esittelyllä, hinta alk. 500,- (+ alv)
– yritysesittelyllä, pienimuotoisen hinta alk. 1.000,- (+ alv), isompi alk. 2.000,- (+ alv)
– projektiseurannalla, hinta alk. 1.000,- / artikkeli (+ alv)
– sekä edellämainittuja yhdistelemällä
– myös yritystapahtumien dokumentoinnit ja uutisoinnit voivat tulla kyseeseen, jos aikataulut sopivat.
Miten olet esillä
Yritysesittelyt, projektiseurannat ja tuote-esittelyt pyörivät etusivun sivupalkin pyörivässä sliderissa ylimmäisenä, vaikka tuoreet artikkelit syrjäyttäisivät yritysesittelysi pääotsikoista. Ne ovat siis pitkään näkösällä etusivulla ja Bisnesklubi-osiossa ne säilyvät sovitun ajan joka tapauksessa.
Miten pitkään olet esillä
Emme voi kilpailla kävijämäärissä suurten päivälehtien kanssa. Siellä usein ilmoittaja on kuitenkin esillä vain hyvin lyhyen aikaa. Me kompensoimme tätä pitämällä ilmoituksesi tai juttusi esillä pitkään, jonka aikana lukijoita ehtii kertyä lisää. Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että olet esillä vähintään kolme kuukautta, usein merkittävästi pidempäänkin. Emme tieten tahtoen vedä jatkuvasti mielenkiintoa herättävää artikkelia pois näkyviltä. Silti maksat kuitenkin vain sovitun kertamaksun.
Kuinka monelle olet esillä
Netin kävijämäärät ovat tietenkin aina viitteellisiä ja ne voidaan ilmoittaa monella painotuksella. Me ilmoitamme kokonaisklikkimäärän, joka tarkoittaa yksittäisen sivun latausta lukijan päätelaitteeseen. Jos lukija vierailee useammalla sivulla, klikkimäärä nousee vastaavasti. Pääsääntöisesti emme ilmoita juttukohtaisia kävijämääriä, koska emme harjoita kohdennettua markkinointia yksityisyyden suojan turvaamiseksi ja pyrimme siihen, että kaikki ovat tasavertaisessa asemassa.
Vuoden 2020 kävijäklikit:
TAMMIKUU: 34.000
HELMIKUU: 28.000
MAALISKUU: 42.000
HUHTIKUU: 47.000
TOUKOKUU: 58.000
KESÄKUU: 38.000
HEINÄKUU: 35.000
ELOKUU: 46.000
Kaikki luvut ovat tasalukuja ja päälle menevät sadat on pyöristetty alaspäin.
Käytä myös omaksi hyödyksesi
Yritys- ja tuote-esittelyjäsi sekä projektiseurantojasi voit vapaasti linkittää asiakkaillesi ja muille sidosryhmille eli käyttää sähköistä artikkeliamme oman tiedotuksesi välineenä.
Avustamme monin tavoin
Meillä sinun ei tarvitse tietää tai osata mitään verkkojulkaisussa ilmoittamiseen tai näkymiseen liittyviä asioita. Uutisklubin toimitus tai graafikko tekee sinulle joko mainoksen ja/tai tuote-/yritysesittelyn, joka kertoo toiminnastasi ulkopuolisen silmin ja havannollistaa tuotetta tai yrityksen liiketoimintaa tai tuotantoa kuvitusta apuna käyttäen.
Pääsääntöisesti valokuvaamme artikkelin kuvat itse ja käsittelemme ne julkaisukuntoon ja meillä on niihin täydet oikeudet. Myös tämä palvelu sisältyy kohtuullisina määrinä hintaan, mikäli etäisyys kuvauskohteeseen ei muodostu ongelmaksi. Jos matka on pitkä, veloitamme matkakulut ja tarvittaessa yöpymiskulut. Sinulla ei ole oikeutta valokuvien käyttöön artikkelin ulkopuolella, mutta voit hankkia käyttöoikeuksia myös omaan käyttöösi, jos tarvitset niitä. Halutessasi saat myös kuvakokoelman täydet oikeudet itsellesi, mukaan lukien nekin kuvat, joita artikkelisasi ei tarvittu. Näin saat kattavan kuvakirjaston vaikkapa esitettä varten ja senkin voit painattaa meillä!
Kirjapaino tukena
Edellämainittuja tehdään asiakkaan toiveesta myös painetuiksi versioiksi, siis ihan paperille kirjapainossamme (Käyntikorttipalvelu). Myös käyntikortit, flyerit, lomakkeet ja monet muut painotuotteesi hoituvat meillä. Käytettävissä on erikoistekniikoita, joilla erotut kilpailijoistasi. Lisäksi voit saada vaikkapa näyttelyosastollesi tai liiketiloihin kylttejä ja muuta mainosrekvisiittaa kauttamme.
TERVETULOA ESITTÄYTYMÄÄN JA NÄKYMÄÄN JULKAISUSSAMME!
– tietoa, taitoa ja tarinoita –
Kyttäläntie 8 B, 00390 Helsinki
Puh. 09-851 1634 ja 050 505 1634
toimitus@uutisklubi.fi
www.uutisklubi.fi